سه شنبه 25 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












مشاركت هيئت اسكي استان تهران در برنامه پاكداشت طبيعت
ویترینی نمادین از پاکسازی محیط زیست در ارتفاعات ۳۸۵۰ متری توچال تهران

ارتفاعات توچال چهارم مردادماه میزبان علاقه مندان پرشوری از جامعه ورزش استان تهران، مسئولان و جوانان و علاقه مندان همیشه در صحنه ای بود که به صورت نمادین این میعادگاه اصلی پایتخت را از زباله پاکسازی کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، “کوه ها برای زندگی ما حیاتی هستند” این شعار نمادین دومین سال پیاپی همت پرشور تهرانی ها برای پاکسازی محیط زیست بود، حرکتی که به قول رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در ظاهر نمادین است، اما باید آن قدر تکرار شود تا به عنوان یک فرهنگ رایج عمومی در سطح جامعه اشاعه پیدا کند.
انتخاب ارتفاعات توچال برای دومین پروژه بزرگ متوالی نمادین پاکسازی محیط زیست از چند حیث دارای اهمیت بود؛ مکان ورزشی-تفریحی که با این حرکت نمادین در آن بار دیگر ثابت شد جامعه ورزش و مردم در پاکسازی محیط زیست مصر است، آن قدر مصر که تا ارتفاع ۳۸۵۰ متری برای پاکسازی آن همت کند.
جمعیت بیش از ۴۰۰ نفری شرکت کننده در این طرح پاکسازی پس از عبور از ایستگاه تندرستی و حضور حداکثری در طرح پایش فشار خون با دستگاه های بالابرنده خود را به مرتفع ترین نقطه پایتخت رساندند. به آنها کیسه های زباله و دستکش هایی اهدا شد تا زخم های ریز و درشت زباله را از تن طبیعت برداشته و به آن جانی تازه دهند.
حضور رئيس فدراسيون اسكي در طرح پاكسازي توچال
سيد عبدي افتخاري رئيس فدراسيون اسكي كه خود و كميته محيط زيست و گردشگري زير نظرش در اين فدراسيون جزو ميزبانان اصلي طرح پاكسازي بودند با حضور خود در ساعات ابتدايي مراسم اين روز را روز باشكوهي جهت كمك به پاكسازي محيط زيست اعلام كرد.
گل محمدی: همه ما مقابل محیط زیست مسئول هستیم
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران که خود شخصیتی ورزشی است، همیشه یک پای ثابت چنین برنامه هاییست. او که حتی پرشورتر و با انگیزه تر از دیگران در طرح پاکسازی توچال از زباله شرکت کرده بود از تکرار این طرح برای دومین سال پیاپی در پایتخت ابراز رضایت و خوشحالی کرد.
گل محمدی در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد: “ مسئولیت محیط زیست مسئولیتی نیست که متولی اش تنها یک دستگاه باشد. باید این فرهنگ را جا بیندازیم که همه ما مقابل محیط زیست مسئول هستیم”
احساس غرور و افتخار از یک حرکت نمادین ملی
مردم سفیران واقعی محیط زیست هستند. همان هایی که حفظ محیط زیست را وظیفه می دلتند و برایش آن قدر ارزش قائل هستند که کیومرث کلانتری مدیرکل اداره حفظ محیط زیست استان تهران می گوید: از چنین همشهریان و همنوعانی احساس غرور می کند. غرور از مردمی که در کنار ادارات محیط زیست برای طبیعت ارزش قائل هستند و برای حفظ آن حانانه کمک و مشارکت می کنند.
بیانیه ای از جنس علاقه
در پایان این طرح پاکسازی محیط زیست، بیانیه ای توسط کوهنوردان، اسکی بازان و علاقه مندان به محیط زیست به امضا رسید که مزین به جمله ای ارزشمند و زیبا از مقام معظم رهبری بود:” زمین برای همه مردم است و مالکیت و مسئولیت نگه داری آن بر عهده همه انسانهاست”
همچنین در آئین اختتامیه این برنامه، فرزانه رضا سلطانی المپین با افتخار اسکی ایران به عنوان سفیر محیط زیست استان تهران معرفی شد.
اين مراسم با مشاركت مرتضي ساوه شمشكي رئيس هيئت اسكي استان تهران ،محمد رضا ساوه درودي دبير هيئت ، پيام نظر رئيس كميته محيط زيست و گردشگري فدراسيون و اداره كل تهران ، كيوان محبي زنگنه رئيس كميته همگاني فدراسيون ، احتشام رئيس كميته فرهنگي فدراسيون اسكي و جمعي از مربيان مدرسه اسكي و پيشكسوتان آن برگزار شد .

تاريخ  ارسال:شنبه 5 مرداد 1398 - 14:47

کد:92323-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.