سه شنبه 3 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












بیان اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته آموزش از زبان مرتضی ساوه شمشکی ریاست کمیته

مرتضی ساوه‌شمشکی رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته متبوعش در فصل اسکی گذشته، برنامه سال ۹۸ این کمیته را نیز عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، بر همین اساس ساوه‌شمشکی به برنامه‌های کمیته آموزش در آغاز سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: پیش از آغاز فصل اسکی در سال گذشته، دوره‌های مربیگری درجه سه و دو در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد و نیز دوره مربیگری درجه دو در رشته اسنوبرد برای بانوان و آقایان برگزار گردید و تا نیمه اردیبهشت‌ماه کلیه کلاس‌های عملی را به اتمام رساندیم.

وی افزود: در ادامه برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های تئوری صورت گرفت و در تابستان ۹۷ کلاس‌های تئوری مربیگری درجه سه و دو در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد و نیز درجه دو در رشته اسنوبرد برای بانوان و آقایان برگزار شد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکی به آغاز فصل اسکی ۹۷– ۹۸ و برگزاری کلاس‌های داوری اشاره کرد و گفت: در آغاز فصل اسکی کلاس‌های داوری درجه های سه، دو و یک را در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد برای بانوان و آقایان برگزار کردیم و حدود ۱۰۰ نفر داور به جامعه داوران اسکی کشور اضافه گردید که یک گام مهم در ورزش اسکی به شمار می‌آید. این داوران در تمامی مسابقات اسکی آلپاین و اسنوبرد فصل حضور داشتند و از آنها در مسابقات آتی نیز بهره خواهیم برد.

ساوه‌شمشکی خاطر نشان کرد: در ابتدای فصل اسکی همچنین یک دوره بازآموزی در پیست اسکی توچال برگزار و در ادامه یک دوره کلاس مربیگری درجه سه آلپاین به میزبانی پیست اسکی خراسان رضوی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مربیگری درجه های سه و دو در پیست اسکی دربندسر، اظهار کرد: در بهمن ماه سال ۹۷ دوره‌های مربیگری درجه سه و دو آلپاین و اسنوبرد و درجه دو آلپاین برای بانوان و آقایان در پیست اسکی دربندسر برگزار گردید.

رئیس کمیته آموزش با اشاره به برگزاری دو دوره کلاس مربیگری با حضور مدرسین خارجی در سال گذشته اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ برگزاری دو دروه آموزشی با حضور مدرسین خارجی بود. دوره مربیگری رشته فری استایل اسنوبرد با حضور مدرسین برجسته ایتالیایی و هلندی و دوره مربیگری اسکی موگول با حضور مدرسین ژاپنی در پیست اسکی دربندسر دو اتفاق بسیار مهمی بود که برای نخستین بار در تاریخ اسکی ایران رخ داد.

وی به برگزاری دوره مربیگری درجه های دو و سه استان‌ها به میزبانی پیست اسکی فریدونشهر اصفهان اشاره نمود و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته برگزاری دوره‌های مربیگری درجه های دو و سه آلپاین و اسنوبرد برای اسکی بازان استان‌های سراسر کشور به جز اسکی‌بازان تهرانی و البرزی بود که با استقبال بسیار خوبی همراه شد و حدود ۱۷۰ نفر از بانوان و آقایان در آزمون ورودی این دور‌ه‌ها ثبت‌نام کردند.

ساوه‌شمشکی ادامه داد: در سال ۹۸ و در اواخر فصل اسکی آزمون ورودی مربیگری درجه سه آلپاین و اسنوبرد برای بانوان و آقایان در پیست اسکی دیزین با استقبال بسیار بالای اسکی‌بازان برگزار شد و دوره‌های مربیگری درجه سه آلپاین و اسنوبرد نیز در پیست‌های اسکی توچال و دیزین برگزار گردید.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکی با اشاره به بازبینی چندباره فیلم‌های آزمون ورودی دوره مربیگری درجه سه آلپاین و اسنوبرد اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون ورودی مربیگری درجه سه، فیلم‌های آزمون سه بار از مربیان متفاوت از مربیان آزمون گیرنده بازبینی شد و تمامی اعتراضات در این زمینه مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه به برنامه‌های سال ۹۸ کمیته آموزش اشاره کرد و گفت: برای سال جاری و فصل اسکی پیش رو برگزاری کلاس‌های تئوری مربیگری درجه سه آلپاین و اسنوبرد را در نظر داریم. همچنین در صورت فراهم بودن شرایط در نظر داریم تا با حضور مدرسین خارجی برجسته دوره‌های ارتقای مربیگری درجه سه به دو و نیز دو به یک در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد را برگزار نماییم.

ساوه‌شمشکی در پایان خاطر نشان کرد: از ریاست فدراسیون اسکی برای توجه ویژه به حوزه آموزش تشکر و قدردانی می‌کنم و بی شک اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در حوزه آموزش زمینه ساز پیشرفت روز افزون اسکی ایران خواهد بود. همچنین از تمامی مدرسین و مربیان حاضر در دوره‌های آموزشی و نیز مدیران و روسای پیست‌های اسکی دربندسر، دیزین، توچال، فریدونشهر، شیرباد برای میزبانی از کلاس‌های مربیگری تشکر و قدردانی می‌کنم

تاريخ  ارسال:دوشنبه 3 تير 1398 - 10:48

کد:90320-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.