چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












وزیر ورزش و جوانان: برای المپیک زمستانی ٢٠٢٢ برنامه داریم

وزیر ورزش و جوانان می گوید برای المپیک ٢٠٢٢ برنامه داریم که ان شاءالله بتوانیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری پیست های اسکی را گسترش دهیم .

به گزارش روابط عمومی هيئت اسكي استان تهران به نقل از روابط عمومي فدراسیون اسکی، دکتر مسعود سلطانی فر درحاشیه مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره رقابتهای اسکی آلپاین قهرمانی آسیا در پیست بین المللی دربندسر، برگزاری این رویداد را تجربه بسیار خوب برای میزبانی های آینده عنوان کرد.

وزیر ورزش و جوانان برگزاری رقابت های اسکی الپاین قهرمانی اسیا را برای اولین بار در ایران حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برای المپیک ٢٠٢٢ برنامه مدون داریم که امیدوارم بتوانیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری پیست های اسکی را گسترش دهیم و پیست های موجود را نیز نوسازی و تجهیز کنیم .

دکتر سلطانی فر مشکل اسکی بازان ایران را با اشاره به شرایط إقلیمی زمان کم برای ورزشکاران این رشته نام برد و اظهار داشت : در کشورهای اروپایی فرصت ده ماهه برای اسکی بازی وجود دارد اما در ایران این فرصت بین پنج تا ٦ ماه است بنابراین باید بتوانیم در مناطق سردسیر کشور ومکان هایی که برف گیر است ، پیست ها را توسعه دهیم تا زمان اسکی بازی در کشورمان افزایش یابد .

وزیر ورزش و جوانان اهمیت موفقیت ورزشکاران این رشته را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با برگزاری اردوهای مختلف در کشورهای دیگر در فصولی که امکان برگزاری تمرین در ایران وجود ندارد ، باید بتوانیم امادگی ورزشکارانمان را برای افتخار افرینی و مدال اوری در رویدادهای مهم این رشته حفظ و ارتقا دهیم .

دکتر سلطانی فر از برگزار کنندگان این رویداد نیز قدردانی کرد.

همچنین وزیر ورزش و جوانان در گفت و گوی زنده با شبکه تلویزیونی ورزش از برنامه راهبردی 5 ساله برای رشته اسکی خبر داد و گفت: به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید کار گسترده ای روی این رشته انجام شود.

دکتر مسعود سلطانی فر که به منظور شرکت در اختتامیه مسابقات بین المللی اسکی آلپاین به پیست اسکی دربندسر رفته بود با شبکه تلویزیونی ورزش گفت و گو کرد.

دکتر سلطانی فر در این گفت و گوی زنده تلویزونی با اشاره به جذابیت بالای رشته اسکی گفت: خوشبختانه مسابقات اسکی قهرمانی آسیا به میزبانی کشورمان به خوبی برگزار شد و نتایج خوبی هم به دست آمد و باید از این قهرمانان حمایت شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران استعدادهای بسیارخوبی برای رشته اسکی داریم اما به دلیل اینکه شرایط محدودی به لحاظ شرایط آب و هوایی داریم فقط حدود 5 ماه می تواند این رشته فعالیت داشته باشد.
دکتر سلطانی فر سپس از برنامه راهبردی 5 ساله برای این رشته جذاب خبر داد و گفت: به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید کار گسترده ای روی این رشته انجام شود. هم به لحاظ همگانی افراد بیشتری قابلیت جذب به اسکی دارند و هم می توانیم سکوهای بین المللی را در بعد قهرمانی ازآن خود کنیم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی که انجام شده ، مقرر است پیست های فعلی تجهیز و نوسازی شوند و مورد بعدی اینکه با راه اندازی پیست در استان های دیگر مثل اردبیل و آذربایجان شرقی بتوانیم فصل ورزش اسکی در کشورمان را به 6 الی 7 ماه افزایش دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: اسکی به عنوان رشته ای که قابلیت و توجیه درآمدزایی و فعالیت دارد می تواند با مشارکت بیشتر بخش خصوصی توسعه یابد. زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در اسکی فراهم می کنیم و برنامه مفصلی تا المپیک 2022 پیش رو داریم.

تاريخ  ارسال:شنبه 19 اسفند 1396 - 15:28

کد:73276-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.