شنبه 7 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












در آغاز فصل اسكي معرفی پيستهاي اسكي پايتخت
نگاهي به پيست اسكي بين المللي دربندسر

هيئت اسكي استان تهران در ابتداي فصل اسكي 96 به منظور آشائي هر چه بيشتر علاقمندان به زير ساختهاي اسكي كشور به ويژه در تهران به عنوان پايتخت ايران پيستهاي اسكي فعال در اين استان را به مرور معرفي خواهد كرد .
جديدترين پيست اسكی تهران در سال 1361با همكاری پيشكسوتان و علاقمندان به ورزش اسكی در قالب يك شركت خصوصی راه اندازی شد . پيست اسكی دربندسر واقع در 60 كيلومتری شمال شرقی تهران در شهر دربندسر قرار دارد .دستگاههای بالابر آن شامل 1 تله كابين،3 تله سيژ و 2 تله اسكی است . ارتفاع پايين ترين نقطه آن از سطح دريا 2600 متر و بلندترين نقطه آن 3650 متر ميباشد . طول فصل اسكی در دربندسر از اواسط آذر تا اواخر فروردين ماه ميباشد كه در اين زمان تعداد كثيری از علاقمندان به ورزش اسكی در اين پيست حضور ميابند.از آنجائيكه منطقه رودبار قصران ( شامل مناطق ميگون ، زاگون ، فشم ، اوشان ، شمشك ، دربندسر و …) از آب و هوای متنوع و دارای طبيعت زيبائي است ، دره ای بنام تلتنگه در شمال دربندسر قرار دارد كه هر ساله در تيرماه می توان در آن به اسكی كردن پرداخت كه مسابقات اسكی برگزار شده در اين فصل از جمله موارد تداوم علاقه به اين ورزش در فصل تابستان است .
در سال 1390 نيزبا اجراي برنامه هاي جديد توسعه اين پيست به منظور نصب دسگاه بالابر تله كابين، كلنگ احداث و نصب ايستگاه و بالابر در اين منطقه توسط شركت پاپا و مسئولان فدراسيون و هيئت اسكي استان زده شد و در حال حاضر با راه اندازي پيست سرلو قله به لحاظ افزايش طول مسير و امكان پرداختن در طول زماني بيشترشرايط مطلوبي براي اسكي كردن در اين پيست مهيا شده است .
همچنين در دي ماه 1391 توسط وزير ورزش و جوانان اولين دستگاه برف ساز در اين پيست مورد بهره برداري قرار گرفت كه كمك قابل توجهي به فراهم نمودن زير ساخت برف با استاندارد هاي روز پيستهاي جهان كرده است. اين پيست داراي امكانات بهره برداري پيست شب نيز ميباشد و مجهز به 5 دستگاه برف كوب است.
در اين پيست پس از كسب عنوان بين المللي توسط فدراسيون جهاني چندين دوره مسابقات ليگ بين المللي با حضور اسكي بازان صاحب نام جهان از سال 1387 برگزار گرديد .
امكانات رفاهي : پايگاه قهرماني ، 4 رستوران
امكانات آموزشی : ‌مدرسه اسكی

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 1 آذر 1396 - 11:09

کد:69243-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.