جمعه 28 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












با حضور مسئولان فدراسیون اسکی و مجموعه ورزشی توچال
پيست اسكي بين المللي توچال 19 آذر بازگشائي مي شود

پیست اسکی توچال روز جمعه برای فصل اسکی 95 مورد بهره برداری قرار میگیرد .
به گزارش روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران با توجه به بارشهای اخیر و زیر سازی پیست و اعزام کارشناسان هیئت اسکی در منطقه و با عنایت به تائید فدراسیون اسکی ، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و هیئت اسکی استان تهران پیست اسکی توچال به عنوان «نزدیک‌ترین پیست اسکی به پایتخت» روز جمعه 19 آدر برای فصل اسکی 95-96 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
هيئت اسكي استان تهران در ابتداي فصل اسكي 95 به منظور آشائي هر چه بيشتر علاقمندان به زير ساختهاي اسكي كشور به ويژه در تهران به عنوان پايتخت ايران پيستهاي اسكي فعال در اين استان را معرفي خواهد كرد .
اسكی بازان و كوهنوردان تهران كه در فصل زمستان از ديدن قله پر برف توچال لذت می بردند هميشه اين آرزو را داشتند كه بتوانند در نزديكترين محل به تهران ورزش كنند . اين آرزو توسط چندين كوهنورد و اسكی باز علاقمند در سال 1355 به حقيقت پيوست .

دراين سال با تاسيس تله كابين و راه اندازی آن تا قله 3944 متری توچال اين امكان فراهم شد تا در هر زمان به فاصله تنها 5 كيلومتر از ميدان تجريش در كوههای شمال تهران به اسكی كردن پرداخت .
پيست اسكی توچال كه قرار بود يكی از بزرگترين پيستهای اسكی جهان شود به دليل مشكلات و متوقف شدن پروژه ها در زمان جنگ تحميلی تنها 2 پيست آن كه يكی در ارتفاع 2935 متری و ديگری در قله توچال قرار دارد به بهره برداری رسيد ، كه در حال حاضر تنها پيست اسكی قله قابل استفاده می باشد . پیست اسکی ایستگاه 5 در سال 1382 به کار خود پایان داد .
اما پروژه تله كابين توچال كه در آن زمان منحصر به فرد بود ، منطقه پشت قله را نيز شامل می شد كه در حدود نصب 12 دستگاه بالابر در آن طراحی شده بود و تا قله ديزين پيش ميرفت و امكان 7 ماه اسكی كردن را برای علاقمندان فراهم ميكرد . در حال حاضر ايستگاه 7 تله كابين توچال با وجود دو تله سيژ و يك تله اسكي در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه پذيرای ورزشكاران ميباشد .

اهم رویداد های پیست اسکی توچال

. اولین مسابقه اسکی برف تابستانه در تیرماه 1359
. برگزاری مسابقه بین المللی اسنوبرد با حضور قهرمان المپیک زمستانی تورینو 2006در سال 1386
. حمل مشعل بازیهای آسیائی دوحه 2006 توسط اسکی بازان تیم ملی و برنامه ریزی فدراسیون اسکی به منظور عبور مشعل از مناطق توریستی قاره آسیاو معرفی پیست اسکی توچال در سال 1385
. برگزاری فینال اولین دوراز مسابقات لیگ اسکی کشور در سال 1384
. برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و پخش زنده از شبکه سوم سیما توسط فدراسیون اسکی در سال 1386

امكانات رفاهی اين پيست شامل 1 هتل و 2 رستوران است .
خط تله کابین توچال دارای 3 ایستگاه و یکی از بلندترین خطوظ احداث شده توسط 2 شرکت پوما و دوپلمایر در دهه 70 میلادی است .

تاريخ  ارسال:پنجشنبه 18 آذر 1395 - 13:23

کد:37147-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.