جمعه 28 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












پایان فصل اسکی جهانی آلپاین در فصل 2021 کرونائی
سیطره اسکی بازان اتریشی در جام جهانی همچنان پابرجاست

رقابتهای جام جهانی اسکی آلپاین فصل 2020-2021 در حالی به پایان رسید که علیرغم همه محدودیتهای بیماری کرونا ، خصوصیات ورزش اسکی همچون رعایت فاصله اجتماعی و پرداختن به آن در محیط باز مانع از توقف استمرار پرهیاهوی اسکی قهرمانی در جهان نشد .
به گزارش روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران ، فصل اسکی 2020-2021 با اما و اگرهائی در ماه اکتبر برای برگزاری مسابقات آغاز به کار کرد که حذف تماشاچی های همیشگی و پر و پا قرص آن توانست جریان برگزاری راممکن کند .
مسابقات با تقویم همیشگی که عموما" تعدادی از آنها در پیستهای اسکی به صورت سنتی در ایتالیا ،اطریش ،سوئیس و نروژ میزبانی می شد آغاز به کارکرد . نتایج و نحوء برگزاری حاکی از آن شد که نه تنها کرونا خدشه ای به دنیای قهرمانی وارد نکرد بلکه فرایندها را هم متفاوت کرد . فرایند های همچون قرنطینه پیستها ، اردوهای اختصاصی ، عدم برخورداری از تماشاچیان ، بلیط فروشی و در نهایت تقویت دنیای مجازی و رسانه ای که همگی فصل با کیفیت و مورد قبولی را برجای گذاشت .
فصلی که به پایان رسید کارنامه رقابتهای قهرمانی جهان کورتینا را هم در دل خود جای داد، مسابقاتی که در بهترین سطح ممکن توسط ایتالیائی ها میزبانی شد .
با نگاهی آماری بر نتایج و کسب گوی های بلورین جوسکا از جنس کریستال در رقابتهای فینال به میزبانی لینزرهاید سوئیس می توان دریافت که همچنان اطریشی ها اسکی آلپاین را در سیطره خود دارند .
تعصب پایتخت نشینان اسکی جهان قابل وصف یا دیدن رقابتهای جذاب و دیدنی برای اسکی دوستها در یک فصل پرهیجان اما بدون تشویق هواداران بود . تعصبی که موجب شد نتایج بیشترین تعداد کسب عناوین قهرمانی برای اطریشی ها بدست آید . در مارپیچ کوچک مارکو شوارتز اطریشی قهرمان فصل شد ،الکسیس پنترول از فرانسه در مارپیچ بزرگ گوی بلورین را کسب کرد،وینست کریک مایر اطریشی در سکوی قهرمانی مارپیچ سرعت فصل قرار گرفت و بیت فویز نام پرآوازه و پرقدرت سوئیسی یکه تاز سرعتی های جهان در این فصل شد .
هرچند که فرانسوی ها با اسکی باز یکه تاز خود الکسیس پنترول قهرمان قهرمان قصل در مجموع شدند اما بررسی بخش بانوان اسکی آلپاین رکوردهای بیشتری برای اطریش ها رقم زد .
در مارپیچ کوچک کاترینا لینس برگر اطریشی قهرمان شد ، مارتا باسینو از ایتالیا در مارپیچ بزرگ گوی بلورین فصل را تصاحب کرد ،لارا گوت بهرامی از سوئیس قهرمان مارپیچ سرعت شد و سوفی جوجیا از ایتالیا در سرعت صدرنشین فصل شد .
بر این اساس نگاه اسکی بازان و علاقمندان ورزشهای زمستانی به المپیک 2022 پکن خواهد بود تا بار دیگر تاریخ اسکی در ورزشهای زمستانی تکرار و رقابتهای منحصر به فردی دیگر برگزار گردد .
پیام نظر

تاريخ  ارسال:جمعه 21 فروردين 1400 - 18:10

کد:103391-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.